• Digital marketing statistik

Ugens digital marketing statistik: 3 hurtige om det der rør sig lige nu

1. Ad blockers stigende popularitet koster dyrt

AdBlock BlogEt nyt studie fra Fractl and Moz viser at 63 procent af de såkaldte Millennials (18-35 årige) bruger software programmer til at blokere online reklamer (Ad blocking). Det er derfor ikke overraskende at kun 6.5 procent af brugerne anser reklamer på mobilen som relevant. Ifølge en rapport fra Adobe vil Ad blocking koste udgiverne 22 milliarder alene i 2015.

Vil du holdes opdateret om hvad der sker på det digitale marketing område, så tilmeld dig vores nyhedsbrev her.

2. Bedste tidspunkt for at poste på Instagram

Post to InstagramInstagram har nu over 400 millioner månedlige brugere, hvilket er en stigning på 100 millioner siden starten af 2015. Instagrams brugere, hvor af størstedelen er millennials, poster 80 millioner billeder hver eneste dag.

Hvordan kan man som markedsfører udnytte denne massive platform uden at drukne i disse ekstreme mange daglige post? Ifølge en undersøgelse fra Mavrck, som har analyseret 1,3 millioner Instagram “posts”, er det bedste tidspunkt at “poste” på mellem kl. 6.00 – 12.00. Dette tidsrum er optimalt fordi det er her der bliver lavet færrest “posts”. Ifølge undersøgelsen bliver der lavet færre end 2 procent af de daglige 80 millioner “posts” mellem kl. 8.00 – 10.00. Men dette betyder ikke at brugerne ikke stadig kigger på Instagram. Så hvis du vil undgå at konkurrere med brugernes egne “posts”, så er det nævnte tidsrum du skal gå efter.

For mere statistik om Instagram, se sidste uges “5 hurtige om det der rør sig lige nu”.

3. Hvilke sociale medier er danskerne på?

Hvilke sociale medier er mest populære i Danmark og hvor mange månedlige brugere har de? Ifølge socialemedier.dk er  de største sociale medie platforme rangeret som følgende:Social media keyboard

Facebook ligger naturligvis på første pladsen med 3.500.000 månedlige brugere. Dernæst kommer LinkedIn med 1.100.000 månedlige brugere. På 3. pladsen ligger Snapchat med 890.000 månedlige brugere. 4. pladsen indtages af Instagram med 770.000 månedlige brugere. På 5. pladsen ligger Twitter med 570.000 månedlige brugere. På sidstepladsen ligger Pinterest med 240.000 månedlige brugere.

Det er også interessant at kigge på hvor aktive de forskellige aldersgrupper er. Generelt set er kvinderne i alle aldersgrupper lidt mere aktive end mænd på de sociale medier.

Ikke overraskende er det de 16-24 årige som er de mest aktive med procentsats på 94,5 procent, tæt efterfulgt er de 25-34 årige med 89 procent aktive. Men de 35-44 årige er også godt med, 74 procent af denne gruppe er aktive på de sociale medier.

Vil du lære mere om digital markedsføring – så tjek disse ressourcer

> Besøg Markedus engelske blog
> Tilmeld dig LinkedIn gruppen Markedsføring og Branding i Danmark
> Er du ikke tilmeldt Markedu nyhedsbrevet – så gør det lige her

Alexander Andersen

Praktikant hos Markedu. Studerende på Copenhagen Business School, hvor jeg læser Cand.ling.merc i Interkulturelle Markedsstudier.
By | 2016-12-20T00:14:44+00:00 oktober 28th, 2015|Digital marketing statistik|0 Comments