• Millennials markedsføring

Er millennials meget sværere at markedsføre til end andre?

Journalist Leif Bomberg har set nærmere på millenials i denne fakta artikel.

Millennials markedsføring

Disse industrier er interesseret i at få kontakt med millennials

Markedsføringsfolk bruger fem gange så meget tid på at nå millennials end på alle andre aldersgrupper. Men det ser ud til at det er det hele værd ifølge amerikansk undersøgelse.

Millennials defineres typisk som mennesker mellem 15 og 35 år. og der er mange af dem. De bruger mange penge, og rigtigt mange (brands) vil have fat i dem.

En ny undersøgelse fra det amerikanske reklame analyse firma Turn kunne imidlertid tyde på, at millennials slet ikke er så nemme at markedsføre til.

I hvert fald bruges der i USA op til 500 pct. mere på digitale medier, der skal ramme millennials, end på nogen anden aldersgruppe blandt konsumenter.

Ifølge Turn kan annoncørernes store anstrengelser for at ramme millennials udspecificeres således:

• 4 gange så meget på sociale medier
• 4 gange mere på display
• 4,5 gange så meget på mobil
• 6 gange så meget på video som til andre aldersgrupper

Omvendt vurderer Turn, at denne gruppe er alle anstrengelserne værd. De er ganske enkelt “the greatest market opportunity the world has ever seen.”

>>> Tilmeld Markedus nyhedsbrev – så lærer du hele tiden mere <<<

Differentiering er nøglen til at nå millennials

Det amerikanske reklame-analyse firma deler de “besværlige” millennials op i fire undergrupper, som er meget forskellige – bortset fra alder – og derfor skal nås med forskellige marketing kanaler.

> “Struggling Aspirationals” er med 57 pct. den største gruppe. De er sunde, i god form og grønne i sindet. De kan være kræsne med hensyn til fødevarer, og de kigger gerne efter gode tilbud.

> “Succesful Home Owners” udgør 18 pct. af aldersgruppen. De har de højeste indtægter og ejer deres egen bolig. De nås bedst gennem video reklamer, mener Turn.

> “Active Affluents” er redebyggerne og de unge forældre blandt millennials, hvor de udgør 17 pct. De bruger meget tid udendørs og interesserer sig for mad og motion. Denne gruppe rammes bedst via mobile platforme som f.eks. smartphones.

> “Comfortable TV Watchers” er den mindste gruppe på 8 pct. Den er ret konservativt anlagt – og ja – bruger meget tid foran fjernsynet….

Er millennials i din målgruppe? Så se om Markedu tilbyder et event, der kan give dig mere viden om, hvordan du effektivt kommer i kontakt med denne og andre målgrupper.

Millennials infographic fra Turn

Denne infographic giver god information om de fire millennial grupper, som annoncører skal være opmærksom på.

Kilde: The High Priced Millenials New Research by Turn

Leif Bomberg

Leif Bomberg er en af Danmarks erfarne PR-folk med tidligere ansættelse hos de internationale PR-bureauer Burson-Marsteller og Cohn & Wolfe. Leif er uddannet journalist og var bl.a. chefredaktør for flere teknologi-magasiner, inden han gik ind i PR-branchen. Igennem 10 år var han desuden en kendt stemme fra The Voice