• marketing automation netværksgruppe

Marketing automation netværksgruppe for professionelle udøvere af marketing automation, data-driven marketing og email markedsføring

Da Brian Coles sagde “jeg sidder med en række problemstillinger, som jeg gerne vil drøfte med ligesindede. Det er nogle udfordringer, som jeg helst vil drøfte med mennesker, der har et arbejdsområder, der ligner mit. Og jeg har talt med andre, der har det på samme måde. Der mangler et forum for sådan nogen som os. Et forum, der ikke styres af leverandører, men af kundesiden”.

sagde Michael: “i udlandet har vi gode erfaringer med netværksgrupper, hvor folk fra kundesiden kan samles for at udveksle erfaringer, hjælpe hinanden til løsninger og – fremfor alt – inspirere hverandre. Forudsætningen er at gruppen sammensættes med folk, der har nogenlunde samme niveau.”

hvortil Brian svarede: “kan vi etablere en marketing automation netværksgruppe, hvor de primære deltagere er folk, der arbejder med marketing automation, email markedsføring og data-driven marketing?”

Svaret blev ja, og vi har nu taget det første initiativ til at etablere den første marketing automation netværksgruppe.

Ny marketing automation netværksgruppe samler  ledere  og udøvere, der er beskæftiget med marketing automation.

Hensigten er at erfaringsudveksle, give og tage viden, diskutere tendenser og finde løsninger på daglige udfordringer. Det er vigtigt at nævne at foregår i et inkluderende, fortroligt og afslappende miljø. Møderne afholdes på hoteller o.l. hvor der nærmest er statsgaranti for at omgivelserne er inspirerende og frokosten lige i øjet.

Gruppen er som nævnt stiftet på initiativ af Brian Coles og Michael Leander.

Brian Coles har en rolle som marketing automation manager hos SimCorp. Han har lang erfaring med data-driven marketing både i Danmark og internationalt. Hans kompetencer spænder fra CRM og infrastruktur over email marketing til mere avancerede marketing automation aktiviteter.

Michael Leander har ligeledes arbejdet med marketing automation i mange år. Han har i de sidste 10 år hovedsageligt været aktiv udenfor Danmark. Både som konsulent og foredragsholder.

Hvem kan deltage? 

Gruppen er fortrinsvist for folk, der arbejder med data-driven marketing på kundesiden. Om du er chef eller operationel, er underordnet. Det vigtigste er at du er passioneret omkring marketing automation, email markedsføring og data-driven marketing.

Om du har 1 eller 10 års erfaring, er ikke så vigtigt. Men du vil få mest ud af gruppen, hvis du er igang med at implementere og allerede har draget egne erfaringer.

Fra tid til anden inviteres leverandører til at give oplæg. Software leverandører, konsulenter og bureauer er en god kilde til at forstå hvor udviklingen er på vej hen.

Hvilke emner er der fokus på?

Gruppens primære fokus er de områder, der relaterer sig til data-driven marketing med primært fokus på marketing automation relaterede emner.

Det betyder at gruppen vil drøfte emner som marketing automation generelt, email markedsføring, data management, CRM og marketingdatabaser, nurturing, kunde/emne akkvisition, lifecycle marketing management, win-back aktiviteter, churn-prevention, onboarding og trigger campaigns, for eksempel. Men vigtigst er alt er at de emner, som gruppens medlemmer ønsker at drøfte, bliver drøftet.

Hvor ofte og hvordan kan du deltage?

Hensigten er at gruppen mødes 6 gange årligt. Møderne vil foregå i Storkøbenhavn. Prisen, der dækker forplejning og koordinering, fremgår af nedenstående invitation.

Markedu Lda. står for koordinering og referat. Samtidig vil en person fra Markedu fungere som moderator på møderne.

Kontakt Michael Leander for tilmelding og mere information. Email mln@markedu.com – telefon 27 28 29 53.

Her er invitationen til det første møde i Nordsjælland

 

Michael Leander

Michael Leander er en international foredragsholder, der har delt sin viden i mere end 40 lande på 6 kontinenter. Han er også dommer ved marketing awards i mange lande og en anerkendt marketing ekspert.
By | 2018-02-01T09:34:34+00:00 februar 1st, 2018|Marketing automation, Workshops|0 Comments