• social media rentabelt

Hvordan kan social media marketing gøres mere rentabelt?

Der har længe været tvivl om hvorvidt sociale medier overhovedet er rentabelt som marketing redskab. Det skyldes ikke mindst, at de sociale medier er en svær størrelse at slås med som markedsfører.

Klik her for at tilmelde dig Markedus nyhedsbev med spændende marketing inspiration.

Udfordringer for social media

Udfordringerne er utallige, hvilken platforme skal anvendes? Skal det være Facebook, Twitter, Google plus, Linkedin, Pinterist, Youtube eller en af de hundredevis af andre social network eller social media platforme? Hvor mange forskellige platforme skal man satse på? Hvor tit skal man poste indhold og hvad tid på dagen/ugen er optimalt at poste?

Og så er der problemet med den manglende transparens af platformenes funktionalitet koblet med den konstante virvar af opdateringer og regelændringer. Men det helt store spørgsmål som alle taler om men ingen kan svare på er: “Øger social media salget og kan det mærkes på bundlinjen?”

Social media marketing som en underdisciplin af loyalitets marketing

Svaret ligger måske i en ændring i måden vi tænker på social media marketing. I stedet for at se det som en selvstændig marketing disciplin, hvor målsætningen er at erhverve nye kunder for at øge salget. Så skulle vi måske se det som en underdisciplin af loyalitets marketing, med det mål at gøre sine eksisterende kunder til ambassadør.

Gratis webinar på dansk: Sådan bruger du Net Promoter Score® til at udvikle flere kundeambassadører. Tilmeld dig her, få pladser tilbage.

Det mener Jacob Holst Mouritzen fra Mindshare og Julie Daugaard fra Carat Strategy i hvert fald. Se hvad de har at sige i videoen nedenfor.

Hvis du kunne lide dette blogindlæg, så tilmeld dig Markedus nyhedsbrev og vær sikker på, at du ikke går glip af Markedus næste informative blogindlæg.

Kilde til videoklippet: jyskebank.tv

Alexander Andersen

Praktikant hos Markedu. Studerende på Copenhagen Business School, hvor jeg læser Cand.ling.merc i Interkulturelle Markedsstudier.
By | 2016-12-20T00:14:45+00:00 oktober 14th, 2015|Social media marketing|0 Comments