• Email marketing undersøgelse

Ny email marketing undersøgelse afdækker vigtige forhold omkring email marketing. 

email marketing undersøgelseNu gennemfører Markedu en ny email marketing undersøgelse. Den hedder Markedu’s State of Email Marketing Survey. Undersøgelsen har til hensigt at afdække en række kritiske forhold omkring brugen af email markedsføring.

Du kan deltage her. Alle, der gennemfører undersøgelsen får rapporten gratis

Der findes talrige undersøgelser, der har søgt at afdække forskellige forhold omkring email markedsføring og marketing automation. Men de fleste er baseret på amerikanske data. Og rigtig mange af disse er ikke repræsentative.

Email marketing undersøgelsen foregår på engelsk.

Email marketing undersøgelse for Danmark og resten af Europa

Markedu ønsker med denne undersøgelse at fokusere på brugen af email marketing i Europa. Hensigten er at opnå tilstrækkelig mange besvarelser fra 8-10 lande i Europa, hvilket åbner mulighed for interessante sammenligninger. For eksempel mellem danske virksomheders brug af email markedsføring med resten af Europa.

Du kan deltage her. Alle, der gennemfører undersøgelsen får rapporten gratis

Det er efterhånden fem år siden at Markedu første gang gennemførte en email marketing undersøgelse for email markedsføring i Europa. Der er sket meget på email marketing området siden da. Marketing automation, lead nurturing og triggered email er bare nogle af de områder, som har ramt “mainstream” siden da. For ikke at nævne begrebet “data driven marketing”.

Øget fokus på data driven marketing – også email markedsføring

Michael Leander email awards

Fra 2015: Michael Leander med vinderen af Email Awards for Tyskland, Østrig og Schweiz.

I den kommende tid vil Markedu øge fokus på områder, der har med data driven marketing at gøre. Igennem vores webinar surveys oplever vi en stor interesse for disse emner. Ikke blot email markedsføring specifikt. Men i særdeleshed hvordan virksomheder kan integrere de mange kanaler, få bedre udnyttelse af content, håndtere “permissions” bedre, måle effekten, bedre forstå hvordan man designer emails, der læses på smartphones m.v.

For mange er email marketing det sted hvor data driven marketing kompetencen (og interessen) begynder.  Hvor email pionererne (1994-1995) typisk havde en direct marketing baggrund, har de fleste dedikerede email markedsførere idag en anden tilgang.  Og “it’s complicated”. Derfor er der et stort behov for at få viden og inspiration på området.

Der er nu et ti-tusindtal marketing folk, der arbejder med email markedsføring hver uge. Og i Danmark er email nyhedsbreve (stadig) en meget populær metode til at skabe dialog med kunder og emner.

Foruden email marketing undersøgelsen er Markedu involveret i disse relaterede projekter:

Har du spørgsmål til noget af ovenstående, så kontakt mig gerne her

Michael Leander

Michael Leander er en international foredragsholder, der har delt sin viden i mere end 40 lande på 6 kontinenter. Han er også dommer ved marketing awards i mange lande og en anerkendt marketing ekspert.

Latest posts by Michael Leander (see all)